מקסוס עשתה מהלך שנחשב לשובר מוסכמות בענף הרכב הישראלי וחילקה זיכיונות ייבוא לשלושה גורמים שונים – צ'יינה מוטורס שהייתה הראשונה, אליה הצטרפה UMI ולאחרונה גם "אוטו חן". הפעם, הושקו בישראל שני דגמים של מקסוס, שניהם מיניוואן, האחד "רגיל" – מיפה 7 והשני גדול יותר – מיפה 9, תחת כנפי UMI, כאשר בעתיד הקרוב גם "אוטו חן" יחלו בשיווקם. אין ספק שמהלך היצרנית יצור תחרות מעניינת ונוכל לקוות שזוהי רק יריית הפתיחה למהלכים דומים של יצרניות אחרות.
עוד נציין כי שוק מובילי הנוסעים בישראל עומד על כ-18 אלף רכבים בשנה, מתוכם בממוצע רק כ-500 הם חשמליים. בהתחשב במחירי מובילי הנוסעים החשמליים, אפשר להבין מדוע הם לא זכו להצלחה כדוגמת אלו מונעי הבנזין - מחירו של BYD טאנג עומד על 325 אלף שקל (אם כי טווח הנסיעה עומד על 530 ק"מ), קיה EV9 במחיר כניסה של 429 אלף שקל או וויה "דרים" במחיר של 480 אלף שקל. כעת, דגמי מובילי הנוסעים של מקסוס מקווים לשנות את המצב ולנגוס בנתח השוק הזה. איך הם יעשו זאת?
לכתבה המלאה לחצו כאן